Jak dodać aktywne ikonki społecznościowe w poście

14 stycznia 2015


W końcu po tygodniowej przerwie powracam na bloga i to z nowym tutorialem. Nie ukrywam moja mała izolacja od świata internetowego (i nie tylko) bardzo mi pomogła i wcale nie przeszkadzało mi to, że na głowie miałam mnóstwo spraw związanych z moimi studiami. Powiem wam, że udało mi się zapisać na 2 kierunki i zobaczymy jak to dalej będzie. Nie będę się rozwodzić na temat tego co robiłam przez cały tydzień, bo nie ma takiej potrzeby, a po za tym czas na kolejny tutorial.
Aktywne ikonki społecznościowe to nic innego jak to co mam w kolumnie bocznej, taki bajer co po najechaniu zmienia kolor, kształt ewentualnie się obraca i to chyba każdy wie. Takie ikonki społecznościowe jak ktoś nie chce bawić się w linkowanie obrazków można wykonać na stronie profilki.pl . Jak wiadomo takie ikonki można dodać do kolumny bocznej, nad nagłówek i pod nagłówek, w stopce bloga też, ale dziś chce wam pokazać jak w prosty sposób dodać je do wpisu lub tak jak u mnie występują w zakładce "o mnie i blogu"


Wchodzimy na stronę profilki.pl i wybieramy przyciski społecznościowe.



2a. Klikając w to miejsce, które zaznaczone jest cyferką 1, otworzą nam się wszystkie dostępne ikonki społecznościowe. Musimy wybrać jedno z nich i dodać link.


2b. Jeśli chcemy mieć więcej niż jedną ikonkę to klikamy "+dodaj profil" 
2c. Cały obszar z numerkiem trzy odpowiada za dopasowanie wyglądu naszych ikonek. 


Kiedy nasze ikonki są już gotowe, kopiujemy kod z pierwszej ramki i przechodzimy do bloggera.



Jeśli chcemy dodać ikonki do postu to klikamy w posty i wybieramy wpis, w którym nasze ikonki społecznościowe mają się pojawić.


Kiedy nasz post już jest gotowy do opublikowania należy kliknąć "HTML" - zaznaczone czerwoną ramką na obrazku.


Jak widać nasz post się pojawił w postaci HTML. Teraz należy pod ostatnią linijką naszego postu zrobić odstęp - tak jak jest to pokazane na obrazku i wkleić nasz skopiowany kod z profilków.


Jeśli nie chcemy mieć podpisu pod ikonkami musimy usunąć tą część kodu, która zaznaczona jest na niebiesko. Teraz już tylko zapisujemy i publikujemy nasz post.



Efekt końcowy prezentuje się tak jak powyżej
Jeśli chcemy dodać ikonki do stron, a nie do wpisów wtedy zamiast zakładkę "posty" wybieramy "strony" i dalej procedura jest ta sama.

Jeśli jest coś nad czym się głowicie bardzo długo i chcielibyście z tego tutorial to piszcie śmiało w komentarzu ;)


11 komentarzy:

  1. Hi! Great blog and very nice post! <3
    I loved this!
    I'm following your blog!
    Bisous,
    Blog Pequeno Muffin | Lara Reis
    www.pequenomuffin.com.br

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem pełna podziwu dla Twojej wiedzy, ja chciałabym chociaż troszkę znać się na komputerach:P

    OdpowiedzUsuń
  3. Oooo super post! Wiele osob ma z tym problem. Masz ogromna wiedze:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Osobiście uważam,że do "ogromnej" wiedzy to mi jeszcze sporo brakuje :)

      Usuń
  4. Odkryłam Twój blog przez komentarz, który u mnie zostawiłaś i jestem niesamowicie szczęśliwa z tego powodu :D przyda mi się mnóstwo rzeczy, o których piszesz! :)

    www.trojanowsky.blogspot.om

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajny pomysł na takie ikonki :) Na żadnym blogu nie widziałam takich ikonek w poście.
    http://przyszopceuszatych.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Kiedyś nie potrafiłam tego zrobić, ale potem się udało! :)

    http://sapphireblog1.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. jestem pewna, że niejedna osoba skorzysta z tej instrukcji! :)
    ♡ paaula-fotografia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Twój post bardzo mi pomógł wielkie dzięki napewno zaobserwuje jsk będę na laotopie i będę wpadać bo swietny masz blog a-secondlook.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

- Komentarze takie jak: spam, obserwacja za obserwacje, prośby o klikanie w banery etc. zostają usuwane - ZAPAMIĘTAJ! MÓJ BLOG TO NIE TABLICA OGŁOSZEŃ
- Uznaje tylko konstruktywną krytykę
- Każdy komentarz to motywacja dla mnie.
- Weryfikacja obrazkowa wyłączona