Jak zaplanować wpis na bloga

2 lutego 2015


W tym wpisie nie chodzi o przepis na sukces w kategorii planowanie. Nie chodzi również o to jak sukcesywnie wpisywać każdy pomysł w kalendarz. Wspomniałam już jakiś czas temu, że nie jestem ekspertem, a opisane w tekście metody są tylko i wyłącznie moimi własnymi doświadczeniami.
Często na grupach, które są poświęcone tylko blogowaniu, można zauważyć wpisy mniej więcej o takiej treści:

Nie mam pomysłu na wpis, napiszcie w komentarzu o czym mogłabym napisać.

Rozumiem blogerów, którzy borykają się z tym problemem. Napisanie jakiegokolwiek wpisu wymaga od nas pomysłu nie tylko na sam tekst, ale również na to, jak ten wpis ubrać w słowa. Tak naprawdę, aby powstał sam pomysł, potrzebny jest nam tylko jeden impuls. Dlatego w dzisiejszym poście przedstawię wam moje sposoby na to, jak planuje swoje wpisy.

  1. Zainspiruj się czymś nowym. Wiadomo, że bez inspiracji, nie ma pomysłu, a bez pomysłu nie ma wpisu. Moją inspiracją są ludzie. Uwielbiam słuchać i patrzeć na różne zachowania. Według mnie ludzie są źródłem, które niesie ze sobą spore zasoby inspiracji - wiadomo, każdy człowiek jest inny. Dobrym źródłem inspiracji są również filmy, książki, czasopisma.
  2. Poświęć czas na analizę. Jeśli już masz pomysł, poświęć trochę czasu aby przeanalizować jakie zdjęcia mają się pojawić, co ma być głównym punktem zaczepienia oraz jak wpis ma wyglądać np. czy ma być on cały wypunktowany, czy też nie. 
  3. Przygotuj sobie materiały. Dobrym rozwiązaniem jest przygotowanie sobie materiałów, które będą nam potrzebne do wpisu. Utwórz sobie folder na komputerze, w którym będziesz zbierać wszystkie potrzebne ci materiały.
  4. Rysuj schematy. Dobrym rozwiązaniem jest rysowanie tzw. drzewek. Ponieważ dzięki takiemu schematowi mamy możliwość wpisania w każde kółeczko/kwadracik/prostokącik, kolejność w jakiej ma się pojawić wcześniej przygotowany przez nas materiał. Mogą być również wpisane hasła, które potem rozwiniecie. 
  5. Utwórz sobie brudnopis. Kiedy wszystkie poprzednie punkty zostały wykonane, otwórz zeszyt lub notatnik na komputerze i napisz na brudno swój wpis. Dzięki temu, będziesz mógł zobaczyć co należy poprawić albo co należy jeszcze dodać.
  6. Zapisz wpis w kalendarzu. Kiedy wszystko już będzie gotowe, otwórz swój kalendarz i zapisz publikacje wpisu na wybrany przez siebie dzień. 
6 krótkich punktów, do których ja się stosuje. Nie każdemu może przypaść do gustu taki plan, ale chciałam się z wami nim podzielić. Może akurat komuś pomoże. Jak wy planujecie swoje wpisy? 

6 komentarzy:

  1. Ciekawe i na pewno przydatne dla tych, którzy cierpią na brak weny:) Mnie to nie dotyczy, bo nowe posty zawsze mam pod ręką, skoro codziennie gotuję:))

    OdpowiedzUsuń
  2. akurat jutro planuję dodać nowy post więc fajnie że coś takiego dodałaś ;)
    http://creamshine.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Pomysłów mam dużo, tak samo jak mam duży problem z lenistwem, żeby to zorganizować :<

    zapraszam na nowy wpis :)
    http://www.littlecupofart.pl/2015/01/ciao-farba-malowane.html

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja pomysłów mam bardzo dużo i kiedy już mi coś wpadnie do głowy to od razu piszę posta i tyle :D
    http://you-always-be.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Z czasem każdy bloger przeżywa pewnego rodzaju "wypalenie się". Podałaś bardzo przydatne wskazówki, na pewno się nam przydadzą. Schematy to całkiem niezły pomysł, czasami trudno uporządkować wszystkie krążące w głowie myśli ;) Twój blog wygląda bardzo profesjonalnie i estetycznie, zaobserwowałyśmy cię i czekamy na więcej takich wpisów !
    http://gangetpolska.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Hm, dobry wpis, fajne sposoby... ale tym razem chyba nawet wyłożony na tacy przepis mi nie pomoże.
    Muszę przeczekać... i wena wróci. Oby :)

    OdpowiedzUsuń

- Komentarze takie jak: spam, obserwacja za obserwacje, prośby o klikanie w banery etc. zostają usuwane - ZAPAMIĘTAJ! MÓJ BLOG TO NIE TABLICA OGŁOSZEŃ
- Uznaje tylko konstruktywną krytykę
- Każdy komentarz to motywacja dla mnie.
- Weryfikacja obrazkowa wyłączona