Sekret moich zdjęć na bloga + wiosenny konkurs

1 kwietnia 2015


Każdemu marzy się ładne zdjęcie na bloga. Pozytywizja, w jednym ze swoich wpisów wspomniała o tym, że czytelnicy robią się co raz bardziej wymagający, oczekują od nas co raz to lepszych zdjęć, mają wymagania co do ich jakości, wielkości, stylu i jeszcze paru innych rzeczy. Wiadomo, że nie każdego stać na sprzęt fotograficzny z górnej półki, niektórzy nawet mogą pomarzyć o sprzęcie ze średniej półki cenowej, a wymagania czytelników rosną i co zrobić?
W dobie internatu, smartphonów, tabletów itd. nie ma problemu ze znalezieniem przyzwoitych programów do obróbki grafiki/zdjęć. Można je znaleźć na smartphony, tablety, komputery - niektóre nawet są dostępne online i nie musimy pobierać. Obecnie zdjęciami możemy bawić się w każdym miejscu. Nie potrzebujemy nie wiadomo jakiego sprzętu - równie dobrze możemy robić zdjęcia telefonem ( tak jak ja przez pewien czas, kiedy nie mogłam poradzić sobie z ustawieniami, a potem ze znaleźć akumulatorków do aparatu) i obrobić je w jakimś programie, ale oczywiście z umiarem. Wiadomo, że aparat w telefonie to nie to samo co lustrzanka, ale uwierzcie mi jak się chce to można. Trzeba również pamiętać o tym, że tak naprawdę aparat i program do obróbki nie załatwią za nas całej sprawy, trzeba również pamiętać o doborze tła. Tutaj jest właśnie taki mały haczyk - tło, tak jak na blogu wstawiamy pstrokate tło, które wali po oczach, to na zdjęciach również wygląda to niekorzystnie, przykład: robisz zdjęcia jakiegoś produktu, a za tło robi koc, ręcznik, wystaje kawałek ściany w innym kolorze, a w kadr zamiast tylko danego obiektu, wchodzi telefon, książki, kosmetyki i jeszcze jakieś inne pierdoły i teraz pytanie: na czym mam się skupić? Nie jestem ekspertem w dziedzinie fotografii (a jeśli ktoś takiego szuka to zapraszam na bloga Natalii - bardzo mi pomogły jej wpisy jak i ona sama po przez mailową korespondencje) i wcale nie chce nim być, ale postanowiłam się podzielić sekretem moich zdjęć na bloga. Wiem, że istnieje dużo banków zdjęć, jednak ja nie zawsze chce z nich korzystać. Dużo lepiej się czuje jak wiem, że coś zrobiłam sama od A do Z. Po tym jakże długim wstępie, przechodzimy do rzeczy. Odsłaniam przed wami sekrety moich zdjęć.

Aparat 


Jest to Fujifilm FinePix S6500fd. Ma 10 lat, nie jest lustrzanką, ale za to jest wiernym aparatem cyfrowym. Utrzymanie go nie jest kosztowne, bo 4 akumulatorki do niego kosztują 30 zł. Świetnie się spisuje ze swoich zadań i jak ktoś poszukuje aparatu typowo do robienie zdjęć dla siebie lub na bloga to szczerze polecam - ten aparat jest niezniszczalny, nawet spadł mi z 2 razy i nic. Jeśli chcecie zobaczyć inne zdjęcia robione tym aparatem to zapraszam tutaj.

Programy graficzne




Do obróbki zdjęć używam GIMPa i Photoscape. Photoshopa używam tylko na kursach, w domu jakoś nie potrafię. GIMPem posługuję się już parę lat, a zaczęłam w szkole podstawowej na zajęciach z informatyki i nadal jestem mu wierna. Uważam, że są to dwa proste w obsłudze programy. Do najprostszej obróbki używam Photoscape, przy większych kombinacjach przerzucam się na GIMPa.

Tło do zdjęć, rekwizyty

Staram się nie używać sztucznego światła przy robieniu zdjęć. Zawsze wykorzystuje naturalne światło w tym celu mój parapet bardzo często jest wykorzystywany. Za tło do zdjęć bardzo często służą mi meble, materiały, papier kolorowy, serwetki. Rekwizyty do zdjęć to nic innego jak materiały biurowe typu długopisy, flamastry, zakreślacze, notesy, kredki i wiele, wiele więcej oraz mój laptop, który na ten czas jest odłączany ze wszystkich możliwych kabli. Czasem używam również swojego telefonu. Kojarzycie zdjęcie z wpisu o bloggerowych trikach? Za tło posłużyła mi moja szafa, a światło padało przez okno. Logo bloggera wykonałam za pomocą papieru kolorowego i korektora, a następnie poprawiłam zdjęcie w GIMPie i dodałam napisy.




Następny przykład. Zdjęcie z wpisu o doborze kolorystyki na bloga. Do tego zdjęcia użyłam kolorowej kartki papieru oraz kredek. Zdjęcie zrobiłam w trybie makro i poprawiłam niewiele kontrast w Photoscape.




Sekret zdjęcia, które pełni rolę czołówki do wpisów z tutorialami to nic innego jak biały materiał położony na parapecie, laptop, telefon, moja ręka, druga ręka trzymała aparat - co było dość ciężkie i pierwsze 5 kadrów nadawało się do kosza - oraz zabawa z krzywymi w Photoscape aby uzyskać efekt "przygaszenia". Jeśli chodzi o zdjęcie z wpisu, który dotyczył pytań i odpowiedzi na temat designu bloga, to tutaj również nie ma wielkiej filozofii - biały materiał, odpowiednio ułożone książki, notes, pióro i okulary oraz dodanie filtru za pomocą programu Photoscape.





Zdjęcie do wpisu jak utrzymać motywacje, powstało za pomocą kwiatka, białego materiału, notesu, kartki, flamastrów i cienkopisów. W tym przypadku parapet mi się nie przydał ale zastąpiła go komoda przy oknie.



Jak widać wcale nie trzeba mieć drogiego sprzętu ani nie wiadomo jakich rekwizytów aby zrobić zdjęcie na bloga. Do niektórych zdjęć na blogu za tło posłużył mi stół w kuchni, a nawet blat na szafkach. Wystarczy tylko trochę się rozejrzeć, zobaczyć co możemy wykorzystać i pobudzić swoją kreatywność. Na zakończenie mam dla was konkurs.


Nie musicie nic lajkować, ani udostępniać. Nie musicie nawet obserwować bloga aby wziąć udział w konkursie. Jedyne co trzeba zrobić to:
- Napisz w komentarzu 3-4 zdania na temat swojego bloga. 
- Następnie napisz 1-2 zdania dlaczego to właśnie ty masz wygrać szablon, co ci się nie podoba w twoim obecnym szablonie, jaki szablon byś chciał/a  
- Na końcu wypowiedzi napisz swój adres e-mail, na który będę mogła się z tobą skontaktować. 

Konkurs trwa od 01.04.2015 (czyli od dzisiaj) do 14.04.2015

Na koniec mam dla was baner do wstawienia na waszego bloga (nieobowiązkowe) 


29 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawy konkurs - co prawda wygląda bloga nie jest dla mnie tak ważny, jak jego treść, czyli pyszne przepisy, ale wezmę udział:) Mój blog jest blogiem kulinarnym, na którym regularnie zamieszczam domowe, proste i pyszne receptury na obiadki, kolacje i desery:) Dzięki mojemu blogowaniu mam okazję na bieżąco obserwować swoje postępy kulinarne. Poza tym blog daje mi dużą satysfakcję - zwłaszcza jeśli ktoś wykorzysta przepis i posmakuje mu moje danie:) Chciałabym wygrać, ponieważ nie mam czasu ani umiejętności by udoskonalić wygląd mego bloga -brak mi podstawowej wiedzy informatycznej i zapału, by coś w tym względzie zmienić, dlatego kazda pomoc byłaby dla mnie przydatna:) Szczerze mówiąc sama nie wiem, jak powinien wyglądać mój blog, potrzebowałabym opcji, aby wybrać to, co mi się podoba:P

    mój e-mail: natalia20041989@hotmail.com

    pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny opis, na pewno wielu osobom, w tym i mnie, się przyda :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że przyda Ci się ten wpis :)

      Usuń
  3. ale to świetnie to ujęlaś :)

    ewamaliszewskaoff.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja niestety mam do dyspozycji tylko aparat telefonu komórkowego, więc moje zdjęcia nie są bardzo dobrej jakości, lecz prawdę mówiąc Twój post wiele mi podpowiedział :3
    MÓJ BLOG, zapraszam gorąco! ♡
    MÓJ BLOG, zapraszam gorąco! ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja przez jakiś czas również miałam do dyspozycji aparat w telefonie :)
      Dobre oświetlenie, trochę cierpliwości, zabawy z programem graficznym i efekt może wyjść naprawdę fajny. Nie będzie taki efekt jak z aparatu, ale na pewno będzie przyzwoity ;)

      Usuń
  5. bardzo pomysłowe sztuczki ;) rewelacyjny post , ja bardzo lubię gdy na blogach pojawiają się zdjęcia ciekawe i dobrej jakosci http://creamshine.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Naprawdę przydatny post. :D Może i ja coś wykorzystam :)
    Pozdrawiam cieplutko xoxo i zapraszam do mnie :*
    little-nasty-girl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Naprawdę pomocny post! Ja tego aparatu nie mam :(.
    Może obserwacja?:*
    http://ania-ania3.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Instrukcja nie tyczy się tylko tego aparatu :)

      Usuń
  8. Bardzo ciekawe pomysły na tło zdjęć i pomysł zdjęć. Fajnie to wszystko opisałaś :)
    Czekam na kolejny post :)
    http://przemekadamczyk.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że wpis Ci się spodobał ;)

      Usuń
  9. Niestety teraz nie potrzebuje nowego wyglądu bloga,ale wydaje mi się,że osoba która wygra konkurs nie będzie żałowała.Świetnie,że podkreśliłaś prawdę o tym,że wcale nie trzeba mieć drogiego i kosztownego sprzętu,aby zdobywać czytelników ;)

    http://przyszlosczapisanawterazniejszosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo ciekawe pomysły i porady! Warto z nich skorzystać :)

    NOWY POST NA FABRYCE MIĘTY KLIK! :))

    OdpowiedzUsuń
  11. Wow, naprawdę bardzo dobry poradnik! Ja w pierwszych tygodniach blogowania robiłam takie zdjęcia, że zawsze coś wchodziło w kadr, co nie było zbyt dobre. Na szczęście moje zdjęcia obecnie są o wiele lepsze od poprzednich, stosuję różne tła i odpowiednio pracuję z Photoshopem. Również twierdzę, że nie każdy musi potrzebować lustrzanki :)

    Malowane Różą- klik!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Grunt to cały czas pracować i dostrzegać swoje błędy ;)

      Usuń
  12. Twój post to świetny dowód na to że żeby zrobić dobrej jakości zdjęcia nie trzeba mieć sprzętu za 10 tysięcy a także pokazuje, że najważniejszy jest pomysł bo bez niego nawet profesjonalny fotograf nic nie zrobi ;) Jeśli chodzi o mnie to zazwyczaj korzystam z banków zdjęć chyba, że jest to post z serii #wObiektywie gdzie prezentuje własne zdjęcia, które są robione Canonem 700D ;)
    http://stoprocentwelny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja również korzystam z Photo Scape :) Świetnie wszystko pokazałaś i wyjaśniłaś. Bardzo ładne zdjęcia :)

    happiness-29.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja w tym roku zaopatrzyłam się w końcu w lustrzankę :) Zdjęć przeważne nie obrabiam, bardzo rzadko mi się to zdarza :) Wcześniej też cyfrówką robiłam zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
  15. Fajny wpis. To racja, że wymagamy coraz więcej.. ładne blogi, duże zdjęcia, przejrzysty design to rzeczy, które z pewnością zatrzymują nas na dłużej u danej osoby.
    Hm... co do konkursu, chyba chciałabym wygrać szablon. Do tej pory starałam się sama kombinować w CSS, ale zajmuje mi to pół dnia, bo skaczę co chwilę po stronach co i jak się robi.
    Ostatnio stwierdziłam, że mój blog jest smutny. Chętnie dodałabym do niego jakiś akcent kolorystyczny. kocham minimalizm, biel, szarość, czerń, ale trochę koloru, by nie zaszkodziło. Brakuje mi również odnośnikow spolecznosciowych, nie umiem ich zrobic:P
    co do tematyki: Piszę typowy lifestyle... poruszam różne tematy i przeplatam je modowymi zdjęciami. Wydaje mi się, że ludzie lubią do mnie wracać, tym bardziej, że doceniam posiadanie stałych czytelników i rónież jestem u nich częstym gościem, ale wydaje mi się też że mój blog nie ma tego czegoś, co powoduje, że mimo, że wracają to obserwują.
    Tak więc... może mi pomożesz? :)
    Tak na marginesie obserwuje :) nie dlatego, ze biore udzial w konkursie, ale dlatego, ze Twoj blog ma wlasnie to cos, czego brakuje mojemu - az sie chce tu zostac :)
    amandaniedrich@gmail.com
    xavilove.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetne triki. Ja też używam Photoscape :)

    http://tamizaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Suuper post, ten jak i poprzedni bo przeczytałem oba. Fajnie, że w dużej mierze pomagasz początkującym blogerom i nie tylko.
    Muszę powiedzieć, że twój aparat robi piękne zdjęcia i sam chciałbym taki mieć.
    Przede wszystkim wesoych świąt i wielu czekoladowych jajek!
    U mnie na blogu pierwsza część kolekcji Gabriel Data spring 2015.
    Jeśli Ci się spodoba to proszę o +1 w Google i jkaiś komentarz, bo towaja opinia jest dla mnie bardzo ważna.
    www.gabriel-data.blogspot.com - MY BLOG
    Fashion Projects

    OdpowiedzUsuń
  18. Oj jak miło, że o mnie wspomniałaś :D Az oblałam się rumieńcem! :)
    Dokładnie- nie trzeba mieć wymyślnego aparatu, aby sobie z tym poradzić. Chęci i odrobina czasu oraz kreatywności to jest to! :p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, no tak ładnie to wtedy powiedziałaś, że mus był żeby wspomnieć o Tobie ;)

      Usuń
  19. Bardzo ciekawy post. Ja przez długi czas, a właściwie pół roku, zdjęcia na bloga robiłam tylko i wyłącznie telefonem - pewnie nikt by się nawet nie zorientował, gdybym o tym nie wspomniała :) Teraz nareszcie mogę pochwalić się zdjęciami wykonanymi lustrzanką, jakość jest o wiele lepsza. WWW.POLINSKA.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń
  20. ciekawe porady, w wolnym czasie na pewno wypróbuję!
    Bardzo ładny, przejrzysty blog!

    Mogłabyś poklikać w linki do choies w moim ostatnim poście? Bardzo proszę, zależy mi na tej współpracy:)
    Mój blog
    Pomożesz?- jeśli tak koniecznie mi napisz komentarzu.

    OdpowiedzUsuń

- Komentarze takie jak: spam, obserwacja za obserwacje, prośby o klikanie w banery etc. zostają usuwane - ZAPAMIĘTAJ! MÓJ BLOG TO NIE TABLICA OGŁOSZEŃ
- Uznaje tylko konstruktywną krytykę
- Każdy komentarz to motywacja dla mnie.
- Weryfikacja obrazkowa wyłączona