DIY - prezent na dzień chłopaka (i nie tylko)

19 września 2015


30 września jak pewnie każdy z nas wie, jest dzień chłopaka. Jakby nie patrzeć przydałoby się obdarować czymś naszych panów. Przerabiałam już wszystko zaczynając od perfum kończąc na różnego rodzaju gadżetach. Pomijając fakt, że zawsze mam problem z tym co kupić. Przyznaje się bez bicia, że nie lubię gotowców i większość prezentów jakie komuś daje robię sama. Jednak nigdy nie pomyślałam o tym, aby taki prezent podarować połówkowi (no może raz, jak zrobiłam kartkę i upiekłam babeczki, ale nie wiem czy nadal to się zalicza do DIY).

 Znowu myśli co kupić na 30 września nie dawały mi spać. Tydzień temu, w końcu udało mi się wymyślić jaki prezent dam w tym roku. Pudełko ze zdjęciami, ale nie takie zwykłe pudełko ze zdjęciami, do którego wrzucę kilka zdjęć i tyle, tylko w postaci harmonijki. Chciałam, aby pudełko było proste i wyglądem przypominało trochę małą paczkę. Z efektu końcowego jestem zadowolona, a instrukcje jak takie pudełko zrobić, znajdziecie poniżej.


Poniżej lista rzeczy, których będziemy potrzebować:

  1. Linijka 
  2. Ołówek
  3. Nożyczki
  4. Zdjęcia
  5. Tzw. szary papier do pakowania
  6. Klej
  7. Igły
  8. Nici 
  9. Stare, nieduże pudełko (w moim wypadku jest to pudełko po portfelu i takie pudełko najlepiej się sprawdzi, jednak jak nie mamy innego, to postarajmy się mieć wymiarowo podobne) 
  10. Gumka do ścierania 
  11. Wstążka (nie duża)
  12. Białe kartki A4 (mniej więcej 7-8)
  13. Opcjonalnie - dodatki dekoracyjne
1. Mierzymy nasze pudełko. Zapisujemy wymiary na kartce (musimy pamiętać aby dodać trochę zapasu na podklejenie pudełka od spodu i po bokach, aby papier się dobrze trzymał) i przenosimy je na papier. Po poprawnym przerysowaniu naszego pudełka na papierze, wycinamy kształt, który nam wyszedł i naklejamy na pudełko. 


2. Na kartkach A4, obrysowujemy nasze pudełko (nie od pokrywki). Ważne jest, aby obrysowywać jeden pod drugim w pionie (na szerszej krawędzi kartki) oraz odrysować pudełko o dwa więcej niż posiadamy zdjęć. Na jednej kartce powinno nam się zmieścić 3 odrysowane pudełka. Kolejne kartki doklejamy tak, aby tworzyły "wagonik" odrysowanych kształtów pudełek. Następnie, w prostokątach/kwadratach - zależnie od tego jakie pudełko macie - rysujemy marginesy i odcinamy nie potrzebną część papieru. 


3. Następnie w odpowiednich miejscach (łączenia między jednym prostokątem/kwadratem, a drugim) zaginamy nasze kartki tak, aby tworzyły harmonijkę. Przy zaginaniu przyda nam się linijka, która pomoże nam ładnie i równo zagiąć kartki. 


4. Po złożeniu naszej harmonijki, od spodu podklejamy ją papierem do pakowania i z tego samego papieru tworzymy ramki (w miejscach gdzie rysowaliśmy marginesy) 


5. Po zaklejeniu naszych marginesów zostały nam białe pola na zdjęcia. Mierzymy je i przenosimy naszą miarę na zdjęcia. Pamiętaj aby zostawić pierwsze i ostatnie pole puste. Następnie odcinamy niepotrzebne fragmenty i przyklejamy zdjęcia (ja marginesy zakleiłam później, ponieważ chciałam Wam lepiej zaprezentować o co chodzi) 


6. Teraz kleimy środek pudełka oraz jeden ostatni prostokąt/kwadrat na naszej harmonijce (bez zdjęć) i wklejamy nasze zdjęcia do pudełka, mocno przytrzymując, aby dobrze się przykleiło. 


7. Przygotuj sobie odpowiednio uciętą wstążeczkę oraz igłę i nić w odpowiednim kolorze. 


8. Przejdź do pierwszego prostokąta/kwadratu, który powinien być pusty (bez zdjęć). Wstążeczkę przyszyj na środku tak, aby po otworzeniu pudełka można było ją złapać i pociągnąć, aby rozwinąć harmonijkę. 


9. Teraz czas na elementy dekoracyjne. Nie ukrywam, kierowałam się trochę Alicją w Krainie Czarów.


10. Efekt końcowy:


Jak Wam się podoba? Myślicie, że to dobry pomysł, aby prezent był w formie paczuszki? :) 

20 komentarzy:

  1. Pomysł cudny i to nie tylko dla chłopaka. Świetnie, wykonanie jeszcze lepsze i niby nie takie znowu trudne... (mówią to dwie przysłowiowe lewe ręce - u mnie prawe - jeśli chodzi o DIY). Może sama się skuszę na coś takiego.

    OdpowiedzUsuń
  2. Oryginalny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ekstra!!! Takie własnoręczne prezenty mają w sobie mnóstwo uroku, a już szczególnie takie jak to!
    Narazie nie mamy dla kogo takie robić ale będziemy o tymi DIY pamiętać na przyszłość xD

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakbyś się skusiła na wykonanie tego DIY to chętnie bym zobaczyła jak Tobie to wyszło ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja zawsze będę uważać, że własnoręcznie wykonany prezent jest najlepszy ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Super! Co prawda nie mam chłopa nad czym bardzo ubolewam ale takie cudo można dac i PR yjaciólce i mamie :) Pluuuus za kreatywność :)!

    OdpowiedzUsuń
  7. Widać, że się napracowałaś :) Nie ukrywam jednak, że jestem zwolenniczką praktycznych prezentów, mój mąż też i mimo, że takie prezenty powinno się docenić to osobiście bardziej ucieszyłabym się ze zdjęć w typowych ramkach.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja typowych ramek mam powyżej uszu - ostatni rok spędziłam z ramkami i antyramami :)

    OdpowiedzUsuń
  9. No pewnie, w kobiecej wersji również się sprawdzi, a jak ktoś lubi nietypowe prezenty to na pewno będzie zachwycony ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Naprawdę bardzo ładny i oryginalny prezent. Masz naprawdę talent ja nie dałabym rady czegoś takiego zrobić, bo mi go brak. Na szczęście dla takich jak ja są sklepy :D Więc na dzień chłopaka kupiłam mu orgonitową zawieszkę do kluczy lub telefonu. Zauważyłam ją na http://www.magicstones.co gdzie mają mnóstwo rzeczy wykonanych ręcznie. W ich ofercie są orgonity, biżuteria orgonitowa oraz z kamieni naturalnych, mandale, breloki itp. Zostawiam tobie linka do obejrzenia i każdemu zainteresowanemu. Dołączam zdjęcie zawieszki kupionej mężowi. Polecam! Pozdrawiam. Basia

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny pomysł, zwłaszcza dla tych, co lubią sentymentalne rzeczy! Ja niestety nie mogłam swojego ulubionego pomysłu opisać na blogu, bo jeszcze mój by zobaczył. ;) Zdecydowałam się na słoik z różnymi pierdółkami.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja połówkowi zabroniłam czytać mojego bloga - nawet nie zna nazwy :p

    OdpowiedzUsuń
  13. Wiesz...on ma bardzo specyficzny charakter i boje się jego reakcji na to, co by tu przeczytał ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Dobry pomysł, szkoda, że ja nie mam cierpliwości do wykonywania ręcznych prezentów. Raczej idę na łatwiznę i kupuję gotowe rzeczy na tegoroczny dzień chłopka zamówiłam voucher do tunelu aerodynamicznego w Lesznie.

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetny pomysł i chce cos takiego zrobic, ale niestety nic nie rozumiem z twojej instrukcji. Dzięki tobie wiem co dam chłopakowi na święta, cos wyjątkowego, ale tak to opisałaś ze nie mam pojęcia jak to zrobic, szkoda bardzo.

    OdpowiedzUsuń
  16. Dałoby radę abyś jakiś mi wyjaśniła co zrobic?

    OdpowiedzUsuń
  17. Prościej się chyba nie da wytłumaczyć, wszyscy zrozumieli, więc nie uważam, żeby było nie jasno napisane.

    OdpowiedzUsuń

- Komentarze takie jak: spam, obserwacja za obserwacje, prośby o klikanie w banery etc. zostają usuwane - ZAPAMIĘTAJ! MÓJ BLOG TO NIE TABLICA OGŁOSZEŃ
- Uznaje tylko konstruktywną krytykę
- Każdy komentarz to motywacja dla mnie.
- Weryfikacja obrazkowa wyłączona