Zentangle twórczy relaks - czy naprawdę ta książka Ci to zapewni

16 maja 2016


Zentangle twórczy relaks to nic innego jak książka kreatywna, więc od razu przykuła moją uwagę jak tylko STABILO wspomniało, że jest ona u nich do wygrania. Wiecie, ja uwielbiam wszelkiego rodzaju kreatywne książki, które pobudzają naszą wyobraźnie.
Zentangle dotarło do mnie jakiś czas temu po wygranym konkursie u STABILO i od razu zabrałam się za czytanie, rysowanie oraz sprawdzałam czy rzeczywiście da się przy niej twórczo zrelaksować - w końcu tytuł głośno krzyczy nam z okładki, że się da.
Ten wpis nie będzie długi - chce Was po prostu wprowadzić do zentangle i do wpisów jakie dla Was szykuje z tej kategorii.

Co to są zentangle? 

Krótko mówiąc są to rysunki, które składają się z różnych rodzajów linii i figur geometrycznych. Niektórzy prawdopodobnie kojarzą zentangle z mandalami.

Przez parę miesięcy rysowałam z Zentangle. Byłam do tego stopnia zaangażowana w rysowanie, że wrzucałam zentangle do prawie każdego projektu na uczelnie. Mogę się założyć, że moi profesorowie od grafiki mieli już dość.

Czy naprawdę książka zapewni Ci twórczy relaks? 

Tak, pod warunkiem, że lubisz rysować, masz odrobinę cierpliwości i więcej niż 10 lat. Przerobiłam tą książkę na mojej 10 letniej siostrze i jej koleżance - po zobaczeniu dużej ilości tekstu i tego, że każdy element jest opisany, są jakieś zasady, zrezygnowały z rysowania od razu i poszły na dwór.


Czy książka pobudzi naszą kreatywność? 

Oczywiście, że tak. Zentangle to bardzo dobry pomysł na pobudzenie kreatywności. Łączenie ze sobą różnych geometrycznych figur tak, aby powstał jakiś ciekawy wzór wymaga pobudzenia naszej wyobraźni, a co za tym idzie - nasza kreatywność wzrasta.

Czy da się z tej książki nauczyć czegokolwiek o zentangle? 

Tak. Wszystko jest napisane w bardzo przejrzysty sposób i nawet dziecko nie powinno mieć z tym problemu - jednak tak jak wspomniałam, dzieci zniechęca za duża ilość tekstu.


Co mi dało rysowanie zentangle? 

Potrafię skupić się jeszcze bardziej na tym co robię, jeszcze bardziej jestem dokładna w tym co robię. Znalazłam sposób na oderwanie się od natłoku myśli - wcześniej to była ciągła praca, zero "rozrywki".



Jak prezentują się moje zentangle? Właśnie tak: 


7 komentarzy:

  1. natalia20041989 .16 maja 2016 19:46

    Pierwszy raz widzę tę książkę, ale muszę powiedzieć, że efekt super, świetnie Ci to wyszło:) Sama zastanawiałam się, czy nie kupić sobie kolorowanek dla dorosłych, ale nie wiem, czy starczyłoby mi cierpliwości nawet na zwyczajne obrazki:P

    OdpowiedzUsuń
  2. Pierwszy raz słyszymy o zantangle ale kilka razy widziałyśmy te ciekawe dzieła :D Twoje rysunki są przepiękne! Taki wzór mogłybyśmy mieć np, na koszulkach :D

    OdpowiedzUsuń
  3. O kolorowankach już słyszałam, ale o takiej jeszcze nie :) Myślę, że mi by się bardzo taka książka spodobała! :D A Twoje prace są świetne! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kolorowanki dla dorosłych to świetna sprawa! Chociaż osobiście wolę taką książkę jak powyżej, która umożliwia mi, samodzielne rysowanie takich wzorów :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ooo koszulki...hmm w sumie może umieszczę te rysunki na swoich koszulkach - to wcale nie jest głupi pomysł ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie znam tego terminu, ale ciekawe projekty mogą powstać...Ciekawe, zwłaszcza dla osób, które w tym "siedzą"

    OdpowiedzUsuń

- Komentarze takie jak: spam, obserwacja za obserwacje, prośby o klikanie w banery etc. zostają usuwane - ZAPAMIĘTAJ! MÓJ BLOG TO NIE TABLICA OGŁOSZEŃ
- Uznaje tylko konstruktywną krytykę
- Każdy komentarz to motywacja dla mnie.
- Weryfikacja obrazkowa wyłączona