Wyświetlanie gadżetu, tylko na stronie głównej - Blogger

17.01.2017


Po publikacji szablonu do pobrania Ms. mint brown - który został udostępniony już dość dawno - dostałam i dostaje sporo maili z zapytaniem "jak ukryć kolumnę boczną we wpisie" lub "jak ukryć gadżet, aby nie pokazywał się na podstronie z wpisem". Postanowiłam, że zrobię wpis o tym, jak to wykonać i rozwiać Wasze wątpliwości. Od razu mówię, że (dla niektórych) niestety, będziemy bawić się w HTMLu.

1. Przechodzimy do szablon - edytuj kod HTML
2. Wyszukujemy <b:skin>...</b:skin> lub </b:skin> - Zwinięty lub rozwinięty CSS. Tak to będzie wyglądać w jednym i drugim przypadku:



3. POD <b:skin>...</b:skin> lub </b:skin> wklejamy kod:

<b:if cond='data:blog.url == &quot;#&quot;'>
<style>
Selektor {
display: none !important;
}
</style>
</b:if>









4. Analiza kodu:

<b:if cond='data:blog.url == &quot;#&quot;'>
<style>
Selektor{
display: none !important;
}
</style>
</b:if>

# - zamieniamy na link, postu/podstrony, w której chcemy ukryć nasz gadżet
Selektor - wpisujemy selektor gadżetu do ukrycia

! Nie musimy tworzyć nowego kodu, jeśli chcemy ukryć więcej niż jeden gadżet. Wystarczy, że po przecinku napiszemy kolejne selektory. Przykład:

<b:if cond='data:blog.url == &quot;#&quot;'>
<style>
Selektor, Selektor2 {
display: none !important;
}
</style>
</b:if>


8 komentarzy:

  1. Twój blogu znowu tak pięknie się zmienił <3 O wiele bardziej podoba mi się nowe logo, poprzednie trochę mało charakterystyczne było. No i ten róż <3 Aż się chce wrócić na bloggera, jak cuda, które na nim tworzysz :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A wiesz, że mi również poprzednie bardzo nie pasowało, może dlatego, że zrobiłam je na szybko, z chęci szybkich zmian, a tak naprawdę nadal brakowało mi "tego czegoś". Czyli mówisz, że nie przesadziłam z różem? :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam Cię bardzo serdecznie. Świetny blog tworzysz :) Czy mogę zadać pytanie? Będę wdzięczna za odpowiedź. A czy da się w jakiś prosty sposób usunąć kolumnę boczną ze stron statycznych? Ten kod powyżej działa mi, ale ukrywa całą kolumnę i zamiast niej mam puste miejsce, a chciałabym, żeby strona statyczna miała szerokość bloga (szerokość postów+kolumny).

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam Cię bardzo serdeczne. Świetny blog! Czy mogę zadać pytanie? Czy da się całkowicie usunąć panel boczny ze strony statycznej? Tak żeby strona ta miała szerokość całego bloga (posty+panel boczny)? Powyższy kod działa, ale w miejscu panelu bocznego pozostaje mi puste miejsce. Będę wdzięczna za odpowiedź. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. To coś nie tak się dzieje ;) Po usunięciu(ukryciu) kolumny bocznej blog powinien sam się dopasować i wyświetlać na całą długość ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję Ci bardzo za ekspresową odpowiedź :) Chociaż mnie zmartwiłaś ;) No nic, będę jeszcze próbować, może coś gdzieś pomieszałam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Gosiu! Świetny blog! Wiele się nauczyłam i jestem Ci bardzo wdzięczna za to! Mam pytanie odnośnie podstron, ponieważ nie umiem sobie z tym poradzić. :/ Chodzi o to, że mam ustawione postion:relative; na stronie głównej by móc złączyć datę z głównym contentem. Jednakże content podnosi się też na podstronach, a tego nie chcę. Jak to zrobić? Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie bardzo rozumiem o co chodzi ;)

    OdpowiedzUsuń

- Komentarze takie jak: spam, obserwacja za obserwacje, prośby o klikanie w banery etc. zostają usuwane - ZAPAMIĘTAJ! MÓJ BLOG TO NIE TABLICA OGŁOSZEŃ
- Uznaje tylko konstruktywną krytykę
- Każdy komentarz to motywacja dla mnie.
- Weryfikacja obrazkowa wyłączona