Jak wypełnić tekst tłem w Gimpie

17.09.2014


Teraz pewnie niektóre osoby ogarnęło przerażenie,ale wbrew pozorom Gimp jest bardzo przyjemnym programem graficznym - na prawdę. Wiem,że większość osób się zniechęca do niego po pierwszym kontakcie z nim,narzekając na brak różnych opcji i trudność w obsłudze (nie wiem czy tylko ja się z tym spotkałam) ale nie o tym tu mowa,w tym tutorialu nie będzie żadnego kombinowania. Przedstawię wam krótką instrukcję,jak zrobić bardzo ciekawy efekt np. na nasze nagłówki za pomocą kilku kliknięć. Oczywiście,mowa tu o wypełnianiu tekstu,dowolnym tłem,wybranym przez nas i nie ma się co bać,że sobie z czymś nie poradzimy.


1. Przygotowujemy tekst do wypełnienia.
Ja tekst przygotowuje w PhotoScape - dla mnie wygodniej. Oczywiście tekst można wprowadzić również w Gimpie.

Tekst utworzony w PhotoScape

Tekst tworzony w Gimpie

2.Tekstura
Kiedy mamy już zapisany nasz tekst otwieramy go w Gimpie ( jeśli tworzyliśmy tekst w Gimpie nie musimy zapisywać tekstu i otwierać od nowa,trzeba tylko tekst przełączyć w dół*) i w drugim oknie otwieramy nasze tło do napisu. Najprościej jest,znaleźć naszą teksturę,kliknąć na nią prawym przyciskiem myszy i wybrać "Edit with GIMP" 


3.Wypełnienie 
I. Klikamy prawym przyciskiem myszki na naszą teksturę i wybieramy edycja - skopiuj 


II. Następnie przechodzimy do drugiego otwartego okna z naszym tekstem,znowu klikamy prawy przycisk myszy i wybieramy edycja - wklej


III. Nasza tekstura zasłoniła cały tekst,jeśli chcemy mieć tylko jedną część tekstu wypełnioną,musimy przeskalować nasze tło,jeśli chcecie mieć cały tekst wypełniony,to śmiało możecie przejść do punktu V.


IV. Skalowanie,czyli dopasowanie tekstury do naszych potrzeb,ikonka skalowania wygląda tak:

Wybieramy ją i klikamy na nasze tło i dopasowujemy.


V. Kiedy już nasza tekstura jest dopasowana,klikamy na "Tryb" (w moim przypadku znajduje się on w kolumnie po prawej stronie) i zmieniamy z trybu "zwykły" na "tylko jaśniejszy"

 Następnie zaznaczamy w kolumnie bocznej naszą warstwę i klikamy w ikonkę "nowa warstwa" i "połącz w dół" zapisujemy i gotowe.

*łączenie w dół 
Klikamy prawym przyciskiem myszy na naszą tekturę,która znajduje się w prawej kolumnie i wybieramy "połącz w dół"


4. Efekt końcowy


3 komentarze:

  1. Jej, ile to czasu minęło, od kiedy pracowałam w gimpie. Teraz korzystam tylko z Photoshopa i zapewne nawet zdjęcia nie umiałabym skleić w gimpie ;) Dobrze napisana instrukcja, jestem pewna, że wielu ludziom się przyda :)
    Pozdrawiam ciepło,
    Lilo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja używałam przez pół roku PSa,ale nie mogłam się w nim połapać i wróciłam do Gimpa :)

      Usuń
  2. Moim zdaniem gimp to jeden z lepszych programów.Tylko na pierwszy rzut oka trochę skomplikowanie wygląda. Notka bardzo przydatna dla wielu blogerów.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

- Komentarze takie jak: spam, obserwacja za obserwacje, prośby o klikanie w banery etc. zostają usuwane - ZAPAMIĘTAJ! MÓJ BLOG TO NIE TABLICA OGŁOSZEŃ
- Uznaje tylko konstruktywną krytykę
- Każdy komentarz to motywacja dla mnie.
- Weryfikacja obrazkowa wyłączona