Jak w prosty sposób dobrać kolorystykę do swojego bloga

23.03.2015


O kolorystyce na bloga wspominałam we wpisie, w którym opisuje jak w prosty sposób uporządkować swojego bloga tak, aby ze straszydła z migającymi kotkami i toną sypiącego się brokatu zrobić w prosty sposób szablon przyjemny dla naszego oka. Wzmianka o kolorystyce pojawiła się również w poście o czytelnym wpisie na bloga. Każdy powinien zdawać sobie sprawę z tego ile możemy zdziałać dobrym doborem kolorystki i ile możemy zrobić złego jeśli poniesie nas fantazja.
Przyjmuje się, że aby nasza strona dobrze wyglądała powinniśmy ograniczyć się do 2 max 3-4 kolorów. Przy użyciu więcej ilości kolorów możemy zrobić "krzywdę" naszemu miejscu w sieci. Kolorystyka na blogu nie służy tylko ładnemu prezentowaniu się strony, ale również dzięki niej nasi potencjalni czytelnicy będą w stanie skojarzyć naszego bloga oraz dobry dobór kolorów zwiększa czytelność naszej strony. W moim szablonie można dostrzec 4 kolory (w tym kolor bazowy - biały): brązowy, łososiowy oraz odcień szarości. Żeby stworzyć sobie ładną paletę barw, musimy pamiętać o kolorze bazowym.
Kolor bazowy = kolor podstawowy 
To od koloru podstawowego będzie zależeć jaką paletę barw zaserwujemy na naszego bloga. Chce wam przedstawić 6 sposobów na dobranie kolorystki na swojego bloga, będą to bardzo proste sposoby, ponieważ wszystkie będą opierać się na różnych stronach internetowych, które za pomocą paru kliknięć przedstawią wam przeróżne palety barw.

1. Blogger - Na samym początku mojej zabawy z szablonami bałam się korzystać z innych stron internetowych, które umożliwiają nam dobór kolorów. Korzystałam z podstawowej palety barw, którą udostępnia nam właśnie blogger. Jest sześć kolorów, a co za tym idzie - każdy z nich ma sześć różnych odcieni - spokojnie możemy na nich bazować swój szablon.



2. Paletton.com - Dzięki niemu możemy stworzyć swoje własne zestawienie barw w palecie. Mamy do wyboru 4 różne opcje dzięki czemu, nasze zestawienie kolorów może być przeróżne, wszystko zależy od nas. Paletton oferuje również możliwość podglądu przykładowej strony internetowej z wybranymi kolorami na palecie. Osobiście korzystam z tej strony i bardzo jestem z niej zadowolona. Jest to wielka oszczędność czasu. Oprócz tego Paletton opiera się na opcji typu colorwhile, którą osobiście uwielbiam.












3. Adobe Kuler - Również opiera się na opcji colorwhile. Jest bardzo podobny do Paletton. Jedyne co różni tą aplikacje od Palettona to to, że Adobe jest w języku polskim. Adobe posiada jeszcze jedną opcje, której nie zauważyłam w Palettonie - można wrzucić swój własny obraz po czym pojawi nam się paleta barw z obrazu oraz możemy sami wybrać kolor bazowy.






4. Design seeds - Zbiór przeróżnych zdjęć, na których podstawie powstały ciekawe palety kolorystyczne. Można wyszukać zdjęcia z paletami, które są odpowiednio dopasowane np. do pór roku. Można też za pomocą suwaczków ustalić potencjalny kolor np. fiolet, wtedy pokażą nam się wszystkie pokrewne palety co oszczędza nam sporo czasu.





5. Color Hunter - Podobna strona do Design seeds, jednak tutaj nie mamy pogrupowanych palet na kategorię. Tutaj wyszukujemy palety za pomocą słowa klucz.



6. Colorspire - Mój faworyt. Mamy rozrysowany układ bloga i 5 okienek, które odpowiadają za dane elementy: kolumnę boczną, kolumnę środkową (pole wpisów) tło oraz nagłówek i stopka. Dzięki temu dobierając kolory od razu możemy zobaczyć jak się to mniej więcej będzie prezentować. Jest bardzo prosty w obsłudze i myślę, że nikt nie będzie miał z tym programem problemu.



Tak wiem wpis został opublikowany z opóźnieniem, ale niestety dzisiejszy dzień to jedno wielkie zamieszanie + ostatnia sytuacja mnie trochę osłabiła. Na dodatek robię blogowe porządki - takie wiecie typowo wiosenne, bo wypada . Zmieniałam tło szablonu (co widać), wydaje mi się, że obecna forma jest lepsza od poprzedniej, jest bardziej stonowana, a co za tym idzie bardziej czytelna, ale to musicie sami ocenić czy rzeczywiście teraz jest naprawdę przejrzyście. Wspominałam już, że w kwestii szablonu jestem pedantką , dlatego w pewnym momencie zaczęło denerwować mnie to tło w paseczki.

9 komentarzy:

  1. Przydatne strony i to nie tylko do wybrania kolorów na szablon :D
    Sądzę, że mogę się mi one niejednokrotnie przydać ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że można wykorzystać te programy nie tylko do szablonu. Ja bardzo często używam tych kolorów przy robieniu banerów, nagłówków, ikon społecznościowych i wiele wiele więcej :)

      Usuń
  2. ciekawy post dla początkujących :)
    slodkieslodkieczary.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj bardzo przydatne stronki :)
    Kolorystyka bloga musi być przyjazna i warto o nią zadbać :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super post ;) Musiałaś się nieźle napracować nad jego tworzeniem :) Widać że z pasją pochodzisz do blogowania :)
    zapraszam w wolnej chwili :)
    http://victoriablog63.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa ;) Pisze o tym co lubię, więc to nie jest taka ciężka praca :P

      Usuń
  5. Bardzo ciekawy post :))) Na pewno się przyda wielu osobom! ♥
    Zapraszam w wolnej chwili :) - http://alices--blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja muszę pozmieniać kolorystykę na moim blogu. Pomocny post!


    little-jay999.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

- Komentarze takie jak: spam, obserwacja za obserwacje, prośby o klikanie w banery etc. zostają usuwane - ZAPAMIĘTAJ! MÓJ BLOG TO NIE TABLICA OGŁOSZEŃ
- Uznaje tylko konstruktywną krytykę
- Każdy komentarz to motywacja dla mnie.
- Weryfikacja obrazkowa wyłączona