Tworzenie animacji/gifów PhotoScape

20.05.2015


Ostatnio bardzo zaniedbałam PhotoScape, a przecież nic mi takiego nie zrobił, nie obraziliśmy się na siebie. Długo się zastanawiałam nad tym jaką instrukcje zrobić dotyczącą tego programu i postanowiłam, że będzie to tworzenie animacji/gifów. Tak, w PhotoScapie można takie cuda stworzyć za pomocą paru kliknięć i ja Wam to dzisiaj zaprezentuje. Zaczynamy!

1. Pierwsze co musimy zrobić to przygotować sobie zdjęcia, które posłużą nam do stworzenia animacji. Ja sobie stworzyłam folder "Animacje" i wrzuciłam tam dwa zdjęcia z zawodów.


2. Otwieramy PhotoScape i wybieramy opcje AniGif



3. Wybieramy nasz folder z animacjami i w odpowiedniej kolejności klikamy na zdjęcie i przenosimy na biały pasek u góry.



4. Kiedy już nasze zdjęcia będą przeniesiona na podglądzie zobaczymy zmieniające się zdjęcia i możemy na tym poprzestać, jednak to by było zbyt proste i pokażę wam jak zmienić przejścia po między jednym a drugim zdjęciem. W prawej kolumnie mamy "zmień efekt" klikamy na to i pojawi nam się lista efektów. Wybieramy sobie odpowiedni efekt.


5. Następnie zmienimy rozmiar naszej animacji/gifu. W tym celu klikamy na "Ustal rozmiar" lub będzie napisane "Rozmiar pierwszego zdjęcia".  Otworzy nam się lista, z której będziemy mogli wybrać odpowiednią opcje.



6. Ja wybrałam opcje "Ustaw rozmiar" pojawiło się okienko w które wpisujemy jaki rozmiar ma mieć nasza animacja/gif. U mnie jest to 400x283 px.



7. Pod ustawieniami rozmiaru mamy ustalenie rozdzielczości zdjęcia. Wybieramy "Rozdzielczość papieru" dzięki czemu pozbędziemy się białych ramek.


8. Kiedy wykonamy wszystkie punkty powyżej, przejdźmy do zmiany czas animacji/gifu. Zmiana czasu znajduje się nad zmianą efektu. Im wyższy czas tym wolniej zmieniają się obrazki w naszej animacji/gifie.



Poszczególne efekty przejścia

Brak efektu przejścia:


Wyjeżdżanie od dołu:


Wyjeżdżanie od góry:


Wyjeżdżanie z prawej:


Wyjeżdżanie z lewej:


Zmiana bieżącej klatki do koloru tła:



Zmiana bieżącej klatki na czarną: 


Zmiana bieżącej klatki na białą:



15 komentarzy:

  1. faja sprawa z gifami :)
    Chyba zrobię niebawem swój pierwsze, dzięki za metode :)

    buziaki

    OdpowiedzUsuń
  2. przydatny post :)

    ewamaliszewskaoff.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. PhotoScape to bardzo wdzięczny i nie skomplikowany program :) Również z niego korzystamy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też jestem tego samego zdania :)

      Usuń
  4. wszystkie swoje zdjęcia przerabiam w photoscape, łatwe i na dodatek strasznie mi się podoba :)
    kiedyś bardzo często robiłam takie animacje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Większość osób korzysta z tego programu właśnie dlatego, że jest prosty w obsłudze :)

      Usuń
  5. Bardzo fajna lekcja- ja sama nigdy nie korzystałam z tego programu, ale właśnie chodził mi pomysł po głowie na stworzenie takiej animacji- wiec w sumie mam szczęście, że udało mi się trafi na twój post. Zachęciłaś mnie do zapoznania się z tym programem. Na pewno będę do ciebie wpadać na kolejne lekcje. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciesze się, że instrukcja Ci się spodobała :)

      Usuń
  6. Kolejny świetny wpis, no sliczny konik:) Świetne nowe zdjęcie profilowe i fajna stylizacja, taka amerykańska:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Haha, szczerze mówiąc do tego zdjęcia nie kierowałam się jakimś szczególnym pomysłem - bardzo spontanicznie wyszło ;)

      Usuń
  7. Na pewno Twój post mi się przyda! Śliczny design<3
    jellysmoke00.blogspot.com zapraszam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Ci się przyda i dziękuję :)

      Usuń

- Komentarze takie jak: spam, obserwacja za obserwacje, prośby o klikanie w banery etc. zostają usuwane - ZAPAMIĘTAJ! MÓJ BLOG TO NIE TABLICA OGŁOSZEŃ
- Uznaje tylko konstruktywną krytykę
- Każdy komentarz to motywacja dla mnie.
- Weryfikacja obrazkowa wyłączona