Jak zrobić kopię zapasową szablonu i wgrać nowy szablon na Bloggera + bonus

22.03.2016


Wiem, że dużo osób teraz sobie myśli "banalne, przecież każdy to potrafi". Tak się składa, że nie każdy. Jakbym miała procentowo przedstawić ile pytań jest odnośnie tego, jak zainstalować lub zrobić kopię zapasową szablonu to niewątpliwie byłoby to 70% - całkiem sporo. Żadnej filozofii w tym nie ma, wszystko jest jasno przedstawione, więc czemu znajdują się osoby, które ciągle mają z tym problem? Na to pytanie nie znam odpowiedzi, ale mam nadzieję, że kiedyś się dowiem :) 

Jak zrobić kopię zapasową szablonu?


To nic trudnego. Wystarczy przejść do szablon i wybrać opcje "Utwórz/przywróć kopię zapasową" 


pojawi nam się drugie okno, w którym musimy wybrać "Pobierz pełny szablon"


Jak wgrać nowy szablon?


Przechodzimy do szablon i wybieramy "Utwórz/przywróć kopię zapasową"


Następnie wybieramy "wybierz plik", otworzy  nam się okno z folderami - szukamy i wybieramy plik XML (to jest nasz szablon), na koniec klikamy przekaż



Bonus - pobieranie szablonów z Blonparii 


Zauważyłam, że dużo osób ma z tym problem, więc pomyślałam, że zobrazowanie tego problemu powinno pomóc. 

Wchodzimy na stronę blonparia.blogspot.com - wybieramy zakładkę "Szablony do pobrania" - wybieramy szablon, który chcemy pobrać (możemy wcześniej skorzystać z opcji "podgląd") i klikamy pobierz


Zostaniemy przeniesieni do dysku Google, na którym znajduje się szablon do pobrania. Wystarczy kliknąć strzałkę pobierania i rozpakować folder z szablonem. 


9 komentarzy:

  1. należało by jeszcze wspomnieć - chyba że coś się zmieniło od ostatniej mojej zabawy - że jeśli wgramy powrotem szablon to nie będziemy mieli dostępu do CSS z poziomu: Szablon -> Dostosuj -> Zaawansowane -> Dodaj arkusz CSS tylko z poziomu Szablon -> Edytor kodu HTML. Takie małe uniedogodnienie :)

    jak by ktoś kiedyś chciał zerknąć i podzielić się swoimi uwagami czy krytyką to zapraszam: http://notkipi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Oczywiście, że będziemy mieli dostęp ;)
    Chyba, że mówimy o szablonie pobieranym z internetu np. Sora Templates lub inne tego typu strony, które oferują szablony darmowe (wersje demo) i płatną wersję. W takim wypadku po pobraniu darmowej skórki na bloga, rzeczywiście nie będziemy mieli dostępu po przesz CSS z poziomu dostosuj, tylko po przez kod HTML. W innym wypadku np. pobieranie szablonu z szabloniarni lub np. z mojej strony, takiej blokady nie ma i również jej nie ma pobierając swój własny szablon i wgrywając dany szablon od nowa. Wyjątek stanowią tylko te szablony, które (tak jak wspomniałam) mają dwie opcje płatna i darmowa :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Witaj. Mam pytanie :) Czy mogłabyś nam pokazać kiedyś jak zrobić kafelkowy blog? Znalazłam taki post u Blokotka, ale to jeszcze nie to. Chciałabym nauczyć się robić blog kafelkowy ale coś na wzór... do blogów bardziej minimalistycznych, może bardziej nowoczesnych. Żeby nie były aż tak proste jak pokazuje Blokotek. Z chęcią bym do niej napisała, jednak u niej nie ma takiej możliwości; nie ma jak się z nią skontaktować. A prócz niej i Ciebie nie znam nikogo, kto tak fajnie i zrozumiale tłumaczy, co i jak robić. Pomożesz? Proszę. Na pewno przyda się i innym taki post o kafelkach na blogu :D Szukałam w necie, ale chyba w nieodpowiednich miejscach, bo niestety nic innego jak u Blokotka nic nie znalazłam :(

    OdpowiedzUsuń
  4. Być może coś się zmieniło od ostatniej mojej zabawy - ja jak próbowałem to zrobić to mi się takie coś porobiło - albo nie mam szczęścia do platformy bloggera. Bo jak podglądam u Ciebie i chcę nie które rzeczy przenieść do siebie wszystko mogę sobie zmieniać i edytować wedle własnych upodobań..

    OdpowiedzUsuń
  5. Możliwe, że wkradł się jakiś błąd w kodzie. Czasem takie rzeczy się dzieją, jeśli się przez przypadek coś wstawi nie tam gdzie trzeba lub usunie. Ja ostatnio miałam zablokowany cały układ bloga, bo przez nieuwagę przerzuciłam kod nie tu gdzie trzeba ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Od jakiegoś czasu nie biorę się za kafelkowy układ blogów. Kiedyś próbowałam, jednak długo się męczyłam ze skryptem, ciągle były jakieś błędy, a na koniec cały szablon mi wywaliło i od tamtego momentu nie dotykam się do kafelków :) Wczoraj zaczęłam znowu coś z nimi kombinować, ale nadal to nie jest to :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Rozumiem :) Szczerze mówiąc to i ja kombinuje ale wychodzą mi cuda ;) Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Robienie kopii szablonu to ważna sprawa. Pamiętam jak sama kiedyś się wkopałam, kiedy zaczęłam coś edytować, a później chciała powrócić do starej wersji szablon i klops. Musiałam wszystko wymieniać, bo szablonu nigdy nie zapisałam. Za nic nie mogłam znaleźć tego kawałka kodu, który był błędnie wprowadzony. Wtedy jeszcze robiłam sama (o zgrozo!) szablony w Aristerze :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Miałam ostatnio tak samo, robiłam szablon na zamówienie i niestety zamiast na blogu testowym wgrałam u siebie i po nocy siedziałam żeby to naprawić, bo kopii nie zrobiłam :(

    OdpowiedzUsuń

- Komentarze takie jak: spam, obserwacja za obserwacje, prośby o klikanie w banery etc. zostają usuwane - ZAPAMIĘTAJ! MÓJ BLOG TO NIE TABLICA OGŁOSZEŃ
- Uznaje tylko konstruktywną krytykę
- Każdy komentarz to motywacja dla mnie.
- Weryfikacja obrazkowa wyłączona